Wednesday, December 5, 2007

Memory of Song

Used to listen to a song 只愿为你守着约 <王菲> repeated and repeated again almost everyday for many and many years, especially when I was thinking of a friend.

Now listen to another song 知足<五月天> repeat and repeat again everyday. The feeling that i have from the song is difference. I believe I am able to let go and move on now.

I always believe that a song does bring us a lot of memories. At every stage of our lives, there is always a song represented that period. One day when we listen to the song again, it does bring our memories back to that moment.


只愿为你守着约 <王菲>
我没有感觉
除了等你我的心如止水
我痴心守约
不愿更改一点点
是甚么世界
还有我们这般遥远的苦恋
我甚么不缺
只贪有你在身边
许多人在周围
我却从未眷恋
再也没人象你给我
初见颤动的感觉
我 只愿为你守着约
我的心永远那么甜
也许孤单寂寞
但心中依然无悔也无怨
我 只愿为你守着约
我的心从没有走远
不管阴晴圆缺
不管时间空间
一生都不会改变
再长的路
众然距离遥远我能穿越
想念着你的笑
我忍不住流泪
再也没有人比我了解
那爱得坚决的滋味
http://video.baidu.com/v?ct=301989888&rn=20&pn=0&db=0&s=8&word=%D6%BB%D4%B8%CE%AA%C4%E3%CA%D8%D7%C5%D4%BC

知足 <五月天>
怎么去拥有 一道彩虹
怎么去拥抱 一夏天的风

天上的星星 笑地上的人
总是不能懂不能觉得足够
如果我爱上 你的笑容
要怎么收藏 要怎么拥有
如果你快乐 不是为我
会不会放手 其实才是拥有
当一阵风吹来 风筝飞上天空
为了你 而祈祷 而祝福 而感动
终于你身影 消失在人海尽头
才发现 笑著哭最痛
那天你和我 那个山丘
那样的唱著 那一年的歌
那样的回忆 那么足够
足够我天天都品尝著寂寞
知足的快乐 叫我忍受心痛
http://mp3.baidu.com/m?tn=baidump3&ct=134217728&lm=1&li=500&word=%D6%AA%D7%E3+%CE%E5%D4%C2%CC%EC

No comments: